Välkommen!

Följ arbetet på Blå Blommors Floristverkstad här på bloggen!

söndag 9 december 2012

Nobelfesten, festernas fest.

Hör du till dem som precis som jag alltid tittar mest på blommorna under Nobelfesten? Så har det nog alltid varit för min del. Förra året var jag där, på riktigt!!
Munkeröds floristutbildnings elever är med och jobbar med blomsterarrangemangen till festen. Det var otroligt spännande att få vara med och se hur det gick till bakom kulisserna och att få jobba med delar som så småningom sattes samman till en helhet. Förra året var det folklore och kurbits som inspirerat Gunnar Kaj till blomsterdekorationerna. Jag tyckte det var häftigt att se hur valet av blommor speglade detta.
Förra året var jag på festen, vi som arbetat med förberedelserna fick komma med till dansen i gyllene salen. Vi kunde känna hur det känns att gå i trappan med långklänning och att det går lättare att gå nedför trappan om man tittar på stjärnan på väggen..
I år kommer jag såklart att titta på tv på måndag kväll och tänk, jag har varit med!

Mini Amaryllis, Nerine, Anemoner, Alstromeria, Hortenzia och Clematis.  Arbetsplats- Gyllene salen.
Floreas Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar